Tilbake

Visuell identitet og ny nettside for i-Bolig AS

Spire var så heldig å få utvikle den visuelle profilen, samt designe og utvikle ny nettside for i-Bolig AS, en lokal og spennende eiendomsutvikler. For kunden var det viktig at den visuelle profilen skulle fremstå som moderne, fleksibel og skille seg ut i markedet. Nettsiden er laget med tanke på god og intuitiv brukervennlighet.

Om kunden

i-Bolig AS er en lokal boligleverandør som utvikler boligprosjekter og leverer nøkkelferdige boliger til fast pris. i-Bolig har boliger for salg i sentrale områder på Romerike, blant annet på Råholt, Årnes, Nannestad og Eidsvoll. 

Utfordringen

Våren 2018 endret firmaet navn til i-Bolig AS, og ønsket å bygge identitet og merkevare som lokal boligleverandør.

Spire har utviklet hele den visuelle profilen til i-Bolig. For kunden var det viktig at den skulle fremstå som moderne, fleksibel og skille seg ut i markedet. Både det abstrakte uttrykket i logoen og de klare profilfargene, bygger opp under disse verdiene. Sammen med mønstre og elementer, stikker denne visuelle identiteten seg ut i en bransje med mange tradisjonelle aktører. 

i-Bolig hadde et sterkt ønske om enklere administrasjon av nettsiden sin.

Prospekt til ett av i-Boligs mange boligprosjekter, Drognestunet

Prosessen

I dette prosjektet har vi vært med helt fra begynnelsen, og fasilitert både workshops og lagt til rette for viktige valg underveis. Vi har jobbet i tett partnerskap med prosjektgruppa til i-Bolig hele veien, noe som har bidratt til effektiv forankring og tett eierskap til prosessen.

I dette prosjektet jobbet vi etter kjernemodellenDet vil si at før vi startet den visuelle designprosessen, designet vi kjerneinnholdet på nettstedet - sammen med kunden. Dette betyr i praksis å definere hvilke sider eller funksjoner som inneholder forretningsmål og brukermål, samtidig. Disse sidene er typisk de man driver betalt trafikk til. Å jobbe på denne måten gjør at fokuset og innsatsen fra både oss og kunden investeres i sider og funksjonalitet som som gir finansielle resultater.

Vi definerte to kjernesider: Prosjekt og enhet under prosjekt. "Det er dette vi lever av" - og dette vi skal konsentrere oss om.

Helt til slutt designes forsiden, kontakt og lignende - og når alle parter er med på kjerne-tankegangen, er dette noe en bruker mindre energi og ressurser på.

Løsningen

I et tverrfaglig samarbeid laget vi en ny nettside i Umbraco, et CMS med stor fleksibilitet som svar på ønsket om enklere administrasjon av nettsiden. Ved å bruke finn.no API ligger nå masterdata om boligene kun ett sted: finn.no. Umbraco henter automatisk nye prosjekter fra finn.no, samt oppdaterer eksisterende dersom det er endringer i tekst, priser, bilder etc. All data som ligger på et boligprosjekt kommer fra finn.no, inkludert bilder og nabolagsprofil.

Besøk nettsiden her: www.i-bolig.no

Relevante artikler

  • Strategi
  • Konsept
  • Design
  • Innhold

Spennende konsepter i boligbransjen

OBOS er en av Nordens største boligbyggere, og for to av deres boligprosjekter har vi laget kommunikasjonsplattform og uttak av konseptene.

  • Nettside
  • Design

Ny nettside for PELIAS Norsk Skadedyrkontroll

PELIAS Norsk Skadedyrkontroll ønsket å samle de daværende nettsidene pelias.no, osloskadedyr.no, skadedyr.no og effecta.as i én løsning på pelias.no. Resultatet ble en ny, brukervennlig nettside.

  • Strategi
  • Konsept
  • Design

Konseptutvikling og profilbygging med Jessheim Storsenter

Sammen med Jessheim Storsenter har vi tatt i bruk alle våre fagområder og tjenester, fra rådgivning til uttak i både trykte og digitale kanaler. Resultatet er et spennende kjøpesenter med tydelig konsept og innbydende profil.

Tilbake til toppen