Artikler

Vi deler gjerne av vår fagkunnskap, og gir deg gode råd og siste nytt.

  • Markedsføring
  • Teknologi

Google lanserer Consent Mode v2

Innføringen av Google Consent Mode v2 markerer en ny æra der respekt for brukerens valg og overholdelse av personvernregler ikke bare er en juridisk forpliktelse, men også en viktig komponent i å bygge tillit mellom en merkevare og dens forbrukere.

  • Nettside
  • Teknologi
  • Markedsføring

Vi hjelper deg med GDPR

General Data Protection Regulation (GDPR) av 04.05.2016 er en lovbestemmelse som trådte i kraft i EU og EØS-landene, mai 2018. Den setter en standard for hvordan persondata skal håndteres, og har som mål å gi enkeltpersoner kontroll over egne personopplysninger.

  • Markedsføring
  • Nettside

Trenger din bedrift hjelp med Google Analytics 4?

Fra 1. juli slutter Google Universal Analytics (UA) å samle inn data. Google Analytics 4 (GA4) vil etter hvert bli standardplattformen. Alle som i dag bruker UA, må derfor ta i bruk GA4 for å kunne samle data og analysere aktiviteten og trafikken på nettsiden.

  • Markedsføring
  • Teknologi

Spire er blitt Google Partner

Spire kommunikasjon er stolt over at vi nå er tatt opp i Google Partner Program. Som Google Partner har vi tilgang til opplæring, brukerstøtte og ressurser vi trenger for å hjelpe deg som kunde til å bli enda mer unik i ditt marked.

  • Markedsføring
  • Innhold
  • Teknologi

Vi styrker laget med tre digitale markedsførere

Spire kommunikasjon har fått på plass et sterkt og tverrfaglig team med tre nye kompetente kolleger, som har spesialkompetanse på innhold, sosiale medier og Google.

  • Markedsføring
  • Innhold
  • Nettside

Slik lager du effektivt innhold på nett

Når du har fått på plass en god nettside, gjelder det å fylle den med verdifullt innhold. Godt innhold selger, enten det er produkter, tjenester eller merkevare du vil fremme. Vi gir deg noen gode grunner til hvorfor du bør investere tid i innhold som gir effekt.

  • Markedsføring
  • Strategi

Derfor bør du jobbe med personas og kundereiser

Vi ser at ønsket om personaliserte opplevelser øker, kvalitet på innhold blir viktigere, og relevans er nøkkelordet du bør merke deg fremover. Lær mer om hvorfor du bør jobbe med personas og kundereiser.

  • Markedsføring

Markedsføring med betalt annonsering på LinkedIn

LinkedIn har lenge vært en kanal for nettverksbygging, og mye brukt både av arbeidssøkere og rekrutteringsbedrifter. Ettersom kanalen blir stadig mer populær, ser vi en endring i hvordan den brukes.

  • Markedsføring
  • Teknologi

De siste trendene og funksjonene i Instagram

Instagram er en kanal i vekst, men konkurrerer spesielt med det nyere sosiale nettverket TikTok. TikTok er på full fart inn som en av de mest populære og mest nedlastede appene de siste 18 månedene.

  • Markedsføring

Slik styrker du bedriftens synlighet på LinkedIn

LinkedIn inngår i det vi omtaler som sosiale medier, og er en viktig kanal og markedsføringsarena for B2B-bedrifter. For mange bedrifter er LinkedIn fremdeles en ukjent og ny kanal, og det kan gjøre det utfordrende å bruke kanalen både jevnlig og riktig. Her får du våre beste tips til effektiv markedsføring og synlighet på LinkedIn.

  • Strategi
  • Nettside
  • Markedsføring

Verdien av en god nettside

Mange bedrifter bruker sin egen nettside i sitt daglige arbeid, og kjenner den inn og ut – kanskje for godt. Da kan det være på tide å se på den med nye øyne og fra kundens perspektiv, og ta en gjennomgang av hvor god nettsiden egentlig er.

Bilde av en mobil som viser iOs 14.5
  • Teknologi
  • Markedsføring

Disse Apple-endringene bør du som markedsfører få med deg

I tillegg til over 200 nye emojier, har Apple lansert viktige endringer i forhold til personvern i nyeste iOS-versjon, iOS14.5. Enn så lenge, kan disse endringene gjøre det ekstra utfordrende å være annonsør og markedsfører.

  • Nyhet

Velkommen til nye Spire kommunikasjon

Kommunikasjon, måten vi konsumerer budskap på og teknologien rundt oss utvikler seg i rasende fart. Det gjør vi også. Derfor ønsker vi velkommen til vårt nye drivhus!

  • Strategi

Spire-prosessen

Vi jobber etter det vi kaller Spire-prosessen. Gjennom vår metodikk og erfaring gjennomfører vi effektive prosesser, for å finne den optimale løsningen for våre kunder.

  • Teknologi
  • Markedsføring

En introduksjon til Google Shopping

Med Google Shopping får du muligheten til å vise produkter fra nettbutikken din i Google sitt søk- og displaynettverk. Her gir vi deg en intro i hvordan det fungerer.

Betalt Søk Google Ads
  • Teknologi
  • Markedsføring

8 grunner til å komme i gang med betalt søk

Betalt søk kan ha en stor påvirkning på salget i din bedrift. Hvis du ikke har tatt i bruk betalt søk som en del av din digitale markedsføring, gir vi deg åtte grunner til at betalt søk er den neste strategien du bør gå for.

  • Markedsføring

Nyhetsbrev som en del av markedsføringen

Er du av den oppfatning at e-post og nyhetsbrev er gammeldags og at ingen bruker det lenger? Tenk om igjen. Nyhetsbrev er nemlig en viktig kanal i markedsføring.

Tilbake til toppen