Kunder og kanaler

Google-annonsering

Google-annonsering

Med Google Ads, tidligere kjent som AdWords, kan du nå personer som aktivt søker etter dine produkter eller tjenester gjennom søkeord i Googles søkemotor og søkepartnere. Verktøyet tilbyr gode muligheter for målretting innen søkeord, interesser, demografi og geografi. I tillegg gir Google Ads rom for fleksibilitet da du selv kan bestemme daglig budsjett, og betaler kun når noen klikker på annonsene dine.

Ulike måter å annonsere på i Google:

Søkeannonser

Annonsen din vises enten øverst eller nederst i søkeresultatet, avhengig av konkurransen på søkeordene. Du betaler kun for de som klikker på annonsen.

Bannerannonser

Bannerannonser kommer opp som bilde, film eller video på ulike nettsteder hvor du kan nå målgruppen din.

Shoppingannonser

Øk trafikken til nettbutikken din ved å benytte deg av Google Shopping. Denne type annonsering har 2-3 ganger høyere klikkrate enn vanlige tekstannonser.

 

Dette kan vi hjelper deg med på Google Ads:

  • Lage en ny konto eller analysere eksisterende konto.
    Vi analyserer deres Google Ads konto og kommer med forbedringsforslag.
  • Konverteringssporing
    Vi sørger for å koble Google Ads til Google Analytics slik at vi kan kartlegge kundereisen, kjøp, skjemaer og andre KPI’er.
  • Gjennomføring og optimalisering
    Vi hjelper dere gjerne med å forbedre og håndtere deres annonsering på Google Ads. Kampanjer er under kontinuerlig optimalisering for å prestere best mulig. Det er viktig med et godt samarbeid slik at vi kan skille oss ut fra deres konkurrenter.
  • Rapportering
  • Google Tag Manager
  • Google Min Bedrift
  • Oppfølging

    Dere vil til enhver tid ha tilgang til kontoen og få innsyn vårt arbeid. Vi setter opp rapporter og analyser tilpasset deres behov.
Kontakt oss

Elisabeth Eikemo

Digital rådgiver

elisabeth@spiredigital.no

Marielle K. Rønningen

Prosjektleder

marielle@spiredigital.no